آیا سگها میتوانند غذای گربه بخورند؟

این سوال خیلی از دوستانی هست که از سگ و گربه به طور همزمان نگهداری میکنند.

معمولا سگها علاقه زیادی به خوردن غذای خشک گربه ها دارند. دلیل این مساله علاوه بر حس حسادت و کنجکاوی، خوشمزه تر بودن غذای گربه است.

این یکی از سوالات متداولی هست که افرادی که از سگ و گربه به طور همزمان نگهداری میکنند میپرسند. از آنجایی که غذای خشک گربه معمولا از عطر و بوی قوی تری برخوردار هست، سگها به خوردن آن علاقه بیشتری نشان میدهند. از آنجایی که گربه ها در انتخاب غذا بسیار حساس هستند و کیفیت و تازگی نقش زیادی در خوش خوراک بودن غذای گربه ها دارد، شرکت های سازنده معمولا توجه بیشتری به کیفیت مواد اولیه و همچنین افزودن طعم دهنده ها به غذای گربه دارند و این کاملا طبیعی هست که سگها هم اگر قدرت انتخاب داشته باشند، غذای خشک و تر گربه را به غذای خشک مخصوص سگها ترجیح دهند.

اما مساله اینجاست که سگ ها بر خلاف گربه که گوشتخوار است، موجوداتی همه چیز خوار هستند و از نظر متابولیکی نیاز به خوردن میوه و سبزیجات و فیبر بیشتری دارند. هچنین سگها نسبت به چربی غذا هم حساس بوده و افزایش چربی غذا موجب افزایش چربی خون در سگها میشود (بر خلاف گربه) که زمینه ساز انواع مشکلات کبدی، قلبی عروقی و چاقی و حتی التهاب لوزالمعده (پانکراتیت) خواهد شد.

غذای خشک گربه از آنجایی که با توجه به نیازهای غذایی گربه فرموله شده، دارای چربی و کالری بیشتری بوده و به همین دلیل علاوه بر مشکلات بالا موجب افزایش وزن سگها نیز میشود و به همین استفاده از غذای خشک گربه به طور مداوم اصلا توصیه نمیشود ولی اگر سگ شما در حد ناخونک زدن در طول روز گاهی از غذای گربه شما هم استفاده کرد جای نگرانی نیست.

با عضویت در اینستاگرام کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم میتوانید به صورت تماس دایرکت و یا پیام واتس آپ رژیم غذایی مخصوص حیوان خانگی خودتون رو برای تهیه غذای خانگی سفارش بدین. همچنین در مورد رژیم های درمانی نیز میتوانید از خدمات کلینیک دامپزشکی استفاده نمایید.

علاوه بر ویزیت حضوری در کلینیک، میتوانید از ویزیت آنلاین کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم استفاده کنید

به این منظور در واتس آپ با شماره ۰۹۰۳۴۴۴۳۷۵۲  و یا در اینستاگرام کلینیک دامپزشکی پیام بدید

Instagram: @pet_clinic_drmokaram