بیماری پوست سیاه یا ریزش موی سگهای پامرانین Black Skin

بیماری پوست سیاه یا ریزش موی سگهای پامرانین نوعی ریزش موی خاص می باشد که اختصاصا در برخی نژادهای سگ مانند پامرانین و چاوچاو دیده میشود.

در بسیاری موارد شروع بیماری با کوتاه کردن موها توسط تیغ یا موزر به گونه ای که موها از ته تراشیده شده باشند مرتبط است. و نیز در بسیاری دیگر، شروع بیماری به دنبال یک رویداد استرس زا مانند جراحی، پانسیون، حوادث ترسناک یا ناراحت کننده برای سگ مانند از دست دادن صاحبش و یا چندین روز دور ماندن از صاحبش مرتبط است. اما در مواردی نیز بدون هیچ کدام از موارد ذکر شده و به تدریج یا به صورت خود به خودی ریزش مو ایجاد می شود.

این نوع ریزش موی سگهای پامرانین یا بیماری آلوپشیا ایکس معمولا در سگهایی که اضطراب بیشتری داشته و حساس تر هستند و نیز در سگهای نر یا ماده عقیم نشده بیشتر دیده میشود و حتی در بسیاری موارد، عقیم سازی به درمان بیماری کمک میکند.

درمان این بیماری از چندین روش مختلف انجام میگردد که شامل درمان های دارویی، اصلاح شرایط زندگی و کاهش استرس، عقیم سازی و نیز درمان های نوین پوستی می باشد که در کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم انجام می شود.

پروتوکل درمانی برای هر سگ متفاوت بوده و بسته به شرایط فیزیکی، سن، خلق و خو و شرایط زندگی و نیز بسته به نتیجه آزمایشات خونی و هورمونی که در ابتدای تشخیص انجام میشود متفاوت می باشد.

به دلیل اینکه این نوع ریزش مو می تواند در اثر علل مختلفی مانند مشکلات هورمونی، دیابت، بیماری های مزمن، مشکلات تیروئید و غدد فوق کلیه و حتی بیماری های انگلی و قارچی ایجاد شود که هر کدام درمانی متفاوت دارند، باید ابتدا با انجام آزمایشات لازم، عدم وجود بیماری زمینه ای اثبات شود تا بتوان عامل بیماری را آلوپشیا ایکس (یعنی ریزش موی با عامل ناشناخته) در نظر گرفت و پروتکل درمانی مناسب برای شرایط بیماری هر سگ را مشخص نموده و آغاز نمود.

 

 

 

علاوه بر ویزیت حضوری در کلینیک، میتوانید از ویزیت آنلاین کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم استفاده کنید

به این منظور در واتس آپ با شماره ۰۹۰۳۴۴۴۳۷۵۲  و یا در اینستاگرام کلینیک دامپزشکی پیام بدید

Instagram: @pet_clinic_drmokaram

دامپزشکی غرب تهران دامپزشک خوب کلینیک دامپزشکی غرب تهران بیمارستان دامپزشکی خوب بیمارستان دامپزشکی غرب تهران بیمارستان دامپزشکی تهران کلینیک دامپزشکی تهران، کلینیک دامپزشکی غرب تهران، کلینیک دامپزشکی جنت آباد، کلینیک  دامپزشکی ستاری